"אם ח"כ גאטס יבוא לכנסת צריך לעוצרו בכניסה ולהיוועץ עם היועמ"ש"

    אם חבר כנסת מבריח למחבלים אתגרים מוצפנים וניידים, אין גבול למה שאפשרי.
    עמית דניאל No Comments on "אם ח"כ גאטס יבוא לכנסת צריך לעוצרו בכניסה ולהיוועץ עם היועמ"ש"

    ח"כ יעקב פרי שוחח ב"מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא בעניינו של ח"כ באסל גאטס • מדוע 'יש עתיד' לא חתמה על 'חוק ההדחה'? • האם הוא בעד בידוק בטחוני לגאטס בכניסה למשכן הכנסת? • וגם, האם הוא מצפה שגאטס ייכלא?

    באסל גאטס צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    אם חבר כנסת מבריח למחבלים אתגרים מוצפנים וניידים, אין גבול למה שאפשרי.
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסערה סביב החשד כי ח"כ באסל גאטס (הרשימה המשותפת) העביר מכשירים סלולאריים לאסירים ביטחוניים, מביא להתבטאויות שונות מצד חברי הכנסת שמוצאים עצמם חלוקים בשאלה האם נכון וראוי לחתום על 'חוק ההדחה' שיכול להביא להדחתו. ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) שוחח בתכנית "מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא והסביר מדוע חברי הכנסת של 'יש עתיד' נמנעו מלחתום על חוק ההדחה והאם הם בעד המשך כהונתו של ח"כ באסל גאטס.

    "יש עתיד, בעניין הזה, נחושה ותקיפה יותר מאלקין וחבורתו" פתח פרי ואמר "חוק ההדחה יביא להאדרת שמו של גאטס ושמם של ח"כים שסרחו. אנחנו, מיד לאחר היוודע המקרה, פנינו ליועמ"ש. אנחנו סבורים שגאטס היה צריך להיחקר מיד לאחר שנתפס בכלא. חוק ההדחה בסופו של דבר הופך את כנסת ישראל לבית משפט וזה לא תפקידה" לדבריו "צריך לשים לב ולא להתבלבל בין תפקידה של הרשות המחוקקת לבין זו המבצעת. לצערי, הבלבול קיים לא רק בעניין החמור והנורא של גאטס, אלא בעניינים אחרים נוספים. הכנסת והממשלה התבלבלו ולא כל אחד עושה את התפקיד שנועד לו".

    לשאלת המראיין האם הוא לא חושש שח"כ גאטס ייכנס עם אמל"ח למשכן הכנסת, ענה פרי "שום דבר איננו תיאורתי. אם חבר כנסת מבריח למחבלים אתגרים מוצפנים וניידים, אין גבול למה שאפשרי. בסופו של דבר, זהו המשחק הדמוקרטי. ח"כ נכנס למשכן ללא בידוק. אני מניח שמשמר הכנסת, מהרגע שהעניין פורסם, יפקחו את עיניהם אם וכאשר הוא יבוא לכנסת. להערכתי הוא לא יגיע לכנסת. אני לא יודע אם צריך לבדוק אותו אבל צריך להיות עם יותר תשומת לב. אם הוא יגיע לכנסת, ושוב, לדעתי הוא לא יגיע, צריך לעצור אותו בכניסה ולהתייעץ עם היועמ"ש איך לנהוג" אמר.

    בנוגע לחסינותם של הח"כים אמר "צריך לפעול בנושא החסינות של הח"כים. למה ח"כים יכולים לבקר בכלא באופן חופשי וללא בידוק?" שאל וכשלביא הזכיר את האפשרות שגאטס ייכלא בספו של התהליך, אמר פרי "אני מאד מקווה. זה לא סוד שהרבה מאד זמן בל"ד, שהיא חלק מהרשימה המשותפת, לא נמנים על שוקלי השקל הציוני. להזכירך, מי שהחזיר את זועבי לכנסת היה בג"ץ ולא הח"כים. אמנם בכנסת צריכים להיות כל הגוונים וזה מחיר שעד כה שילמנו ואפשר היה לשאת אבל לאחרונה עם המעשה של גאטס ועם תופעות של זועבי והתבאטויות או מעשים של חלק מחברי הרשימה המשותפת, באמצעים דמוקרטיים הכנסת ניסתה לטפל לטפל ולגנות אבל זה לא עלה יפה".

    האזינו:



    0 תגובות